Monday, April 11, 2011

Novel THE UNTOLD STORY

Kulit luar novel THE UNTOLD STORY
karya Farah Hussain

Saya pernah menceritakan tentang novel Janji Julia kan? Untuk pengetahuan anda semua, Janji Julia tak 'lahir' bersendirian, JJ ada dua kembar tak seiras iaitu The Untold Story dan juga Antasia.

The Untold Story (UTS) adalah sebuah novel Melayu dalam genra Fantasy Urban. Jika anda nak tahu apa itu Fantasy Urban dan mendapatkan gambaran yang sebenar mengenai novel ini, apakah kisahnya, apakah konfliknya , anda boleh berkunjung ke BLOG TELL A TALE (KLIK)
dan baca teaser UTS hingga ke bab 11.

Saya percaya anda akan terpikat dengan gaya bahasa dan juga ceritanya. Sila ke sana untuk menghayatinya sedikit-sebanyak.

Novel UTS akan mula dijual pada Pesta Buku PBAKL 2011 kelak di booth Gemilang Publishing bersama-sama novel Janji Julia dan Antasia. Jadi jika anda singgah ke booth itu, jangan lupa cari Cik Farah kita untuk berjumpa dan mendapatkan tanda tangan beliau.

Jika anda rasa sudah tak sabar nak pegang buku UTS ini pula atau anda berada jauh dari KL dan tak dapat mengunjungi pesta kelak, anda boleh membelinya secara ONLINE di Bookstation.com.my (KLIK) . Penghantaran akan dibuat terus ke rumah anda.

Di sini saya sertakan BLURB novel tersebut sebagai panduan anda:

Selepas ini kau akan jadi seperti kami. Makhluk malam yang digeruni manusia. Kau tidak akan dapat merasai kehangatan matahari lagi. Hidup kau akan sentiasa kedinginan. Teman kau hanya kegelapan dan kesunyian.?

Ungkapan yang diucapkan beratus tahun dahulu rupanya bakal mengubah hidup Teja Aira. Pertemuannya dengan Diaz, lelaki kacak yang mempesonakan telah mengheretnya ke sebuah dunia gelap yang tidak pernah disedari kewujudannya. Di dunia itu Aira mengenali Aidan yang dingin bersama teman-temannya yang menggelarkan diri mereka Night Crawler. Melalui Night Crawler, Aira mengenali Shifter yang menakutkan dan Custos yang menyenangkan.

Bagi Night Crawler, Shifter tidak ubah seperti binatang buas yang harus dihapuskan ataupun kehidupan manusia akan musnah. Bagi Shifter, mereka hanya mengikut naluri semulajadi mereka dan jika dihalang, mereka akan melawan semula. Dan bagi Custos pula, baik Shifter ataupun Night Crawler, kedua-duanya berhak hidup selagi peraturan yang ditetapkan tidak dilanggar ataupun kedua-duanya akan dihapuskan.

Siapakah Night Crawler, Shifter dan Custos? Mengapakah kehadiran mereka perlu dirahsiakan? Dan mengapakah Aira turut terheret dalam pertelingkahan yang sudah berlanjutan selama beratus tahun ini?


Jangan lupa dapatkan Novel ini di pesta buku ataupun secara Online.
Kepada yang akan mengunjungi pesta kelak...jumpa di sana!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.