Saturday, June 30, 2012

Sembang Sabtu: Pesta Buku Selangor

Maaflah gambarnya kabur, maklumlah tangkap gambar pakai hangphone cabuk saja...

Bagi penggemar-penggemar buku pastinya sudah sedia maklum, sekarang sedang berlangsungnya Pesta Buku Selangor 2012 di SACC, Shah Alam, Selangor. (29 Jun2012-9 Julai 2012). Bagaimanapun untuk tahun ini, saya tidak hadir ke pesta tersebut. Tidak ada undangan juga kerana masalah kesihatan yang baru pulih.

Tetapi saya berkesempatan mengunjungi Pesta Buku Selangor pada tahun lalu (2011) dan saya dapati ia tidaklah sebesar PBAKL. Mungkin kerana lokasinya juga terhad dan pengunjungnya lebih terhad kepada pengunjung yang datang dari sekitar Shah Alam walau tidak dinafikan ada yang datang dari luar seperti saya juga. Bagaimanapun apa yang menarik perhatian saya adalah kewujudan gerai-gerai yang diusahakan oleh penulis atau syarikat buku yang lebih kecil. Saya rasa ia satu situasi yang lebih intim, kerana bukan senang untuk bertemu dengan beberapa orang penulis besar dan sasterawan yang menjual sendiri karya mereka.


Bangunan SACC, saya pun dah lupa dari mana saya ambil gambar ni...

Selain daripada gerai-gerai buku yang menawarkan buku-buku baru dengan harga diskaun, ada juga pelbagai aktiviti seperti bicara buku dan lain-lain yang boleh disertai pengunjung. Penulis-penulis jemputan pun ada di gerai masing-masing.

Kalau anda ke sana tahun ini, jangan lupa dapatkan novel-novel saya seperti ERTI CINTA, JANJI JULIA  dan juga DATANG PADA WAKTUNYA dengan harga diskaun.

  Sempat juga tu ambil gambar di celah-celah orang ramai yang lalu-lalang. Ada juga kenangan di Pesta Buku Selangor. Mungkin itu kali pertama dan kali terakhir ke sana.....

Apa-apa pun saya doakan agar pesta buku tahun ini berjalan dengan lancar.
Jangan lupa beli novel saya yang terbaru !

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.