Wednesday, July 24, 2013

Muka depan novel SUARA TENGAH MALAM

Tajuk: SUARA TENGAH MALAM
Penulis: Maria Kajiwa
Harga: RM 19.90
ISBN: 978-967-0535-38-8
~528 hlm
Bahasa Melayu
Terbitan BukuPRIMA

Alhamdulillah, Syukur ke hadrat Allah SWT. Akhirnya akak mendapat keizinan untuk mendedahkan cover novel terbaru akak yang bertajuk SUARA TENGAH MALAM ini.



Novel SUARA TENGAH MALAM

Blurb: 
Cerita ini mengisahkan tentang seorang penyiasat persendirian bernama Adam yang berkelana mencari isterinya yang diculik tiga tahun yang lalu. maklumat yang telah diterima telah membawanya ke Melaka. Di situ dia telah menyewa sebuah bilik di sebuah rumah lama. Di situ juga dia telah berkenalan dengan Rafiq yang juga baru menyewa di situ.
Suara aneh yang kerap mereka dengari apabila senja muncul membuatkan mereka berdua cuba menyiasat misteri rumah itu. Namun usaha mereka mendapat halangan daripada tuan rumah yang pembengis.
Dalam masa yang sama usaha Adam semakin menemui jalan buntu apatah lagi halangan daripada penculik isterinya. Akhirnya Adam membuat keputusan untuk menamatkan pencariannya di Melaka. Namun, kehilangan Mazni anak tuan rumah telah membawa kepada penemuan baru.
Misteri budak kecil yang menyanyikan lagu Cina di rumah sewa itu sering menghantui Adam. Suara siapakah itu? Dapatkah dia bertemu semula dengan isterinya?

“Xiao lau shu, shang deng tai, Tou chi you, xia bu lai. Miow miow miow lai le, ji ku li, kun xioau lai" Kemudian diikuti oleh tangisan yang hiba dan panjang. Terdengar juga bunyi sesuatu dipalu bertalu-talu.

"kali pertama saya dengar, masa saya balik cuti beberapa tahun yang lalu. saya cuba cari tapi tak jumpa. Masa tu saya ingatkan ada anak kucing dalam rumah tapi mak marah. Mak kata tak payah cari. Tak payah masuk campur hal bunyi-bunyi tu" Mazni.

"Mak Minah ada dengar budak nyanyi tak? Lagu Cina..." Rafiq

Komen daripada Editor:

sesiapa yang baca ini akan jatuh cinta dengan watak ADAM yang setia, watak RAFIQ yang kasihkan ibunya, watak LIYANA yang menderita, watak MAZNI yang naif, watak ZED yang psiko, watak USOP yang haru-biru dan tentunya watak MAK MINAH yang pembengis... yang paling penting, cerita ini tentang suara... suara budak kecil yang selalu kedengaran...siapa? semuanya terjawab dalam STM...5 bintang saya beri pada novel STM ni..

Komen pembaca di blog dan ILHAM:

Ikeyulestica NoveLover: saya rasa cerita ni more kpd thriller.. jarang saya jumpa novelist wanita yg menulis cerita seram, thriller dan elemen cinta sekaligus.. tahniah kak.. saya dah lama baca kat blog dan ilham.. sabar menanti..

HARGA: Cuma RM 19.90 di pasaran September nanti. Dapatkan ya.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.