Tuesday, July 2, 2013

SUARA TENGAH MALAM -Bab 3 : Dia sudah lama menangis...

Suara Tengah Malam -Bab 3 
telah disiarkan di halaman ILHAM


“SORRY  lah brother, adik aku tak jadi pula pindah. Sorry ya.”
“Mana boleh macam tu, bro? Lusa aku dah kena masuk kerja. Mana sempat lagi nak cari rumah sewa lain?” Nafas Rafiq semakin kencang keluar masuk. Kepalanya nanar seketika. 
“Habis? Aku pun tak boleh buat apa.”
“Aku tambah sewa lagi satu ratus. Macam mana?”
“Tak bolehlah… adik aku nak pakai bilik tu. Sorry, bro.” Panggilan diputuskan.
Rafiq berdengus keras. Ingin sahaja dia menelefon lagi, lelaki yang pernah berjanji akan menyewakan sebuah bilik di rumahnya pada dua minggu lalu. Alih-alih pula di saat-saat akhir begini, berubah fikiran. Namun dia sedar, tidak ada gunanya jika dia berbuat begitu. Keputusan nampaknya sudah muktamad, entah apa sebabnya dia sendiri kurang pasti. Tanpa sedar, dia termenung kosong di kerusi taman di luar rumahnya dengan perasaan marah yang membuak-buak.


No comments:

Post a Comment