Friday, April 1, 2011

Novel Janji Julia

Syukur Alhamdulillah, akhirnya novel Janji Julia sudah selamat dicetak dan kini pesanan boleh dibuat di website Bokstation.com.my
dengan harga selepas diskaun RM 19.12 sahaja.

Bagaimanapun, kepada yang berminat untuk mendapatkan novel aksi-thriller ini boleh membelinya di booth Gemilang Publishing semasa Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) yang akan berlangsung di PWTC hujung bulan April ini.

15 pembeli pertama dan yang mendapatkan tandatangan saya di sana nanti, akan mendapat cenderamata 'kecil' dari saya sebagai tanda kenangan dan terima kasih saya kepada yang terus menyokong novel ini. Apakah cenderamata kecil itu? Akan saya tunjukkan di akhir bulan ini. Walaupun harganya tidak semahal mana, terimalah sebagai tanda persahabatan dari saya kelak.

Oleh itu, jika anda singgah ke booth Gemilang Publishing dan membeli buku ini, carilah saya di sana. Kita boleh bersua muka dan berkenal mesra. Kalau tak beli dan hanya ingin bertemu juga boleh, nanti saya akan umumkan bila tarikh dan masa saya akan berada di situ.

Sempena pelancaran novel ini juga, saya akan menyajikan TEASER novel Janji Julia di sini supaya anda dapat gambaran yang betul mengenai novel ini dan membuat keputusan yang tepat sama ada mahu membelinya ataupun tidak.

Sedikit imbasan mengenai novel ini, ia merupakan manuskrip paling cepat diterima oleh editor. Ia hanya mengambil masa kira-kira seminggu sahaja. Terima kasih kepada editor-editor One Nusantara yang bekerja dengan cepat dan pantas. Begitu juga dengan que penerbitannya, jika dilihat kepada manuskrip yang lain, Janji Julia keluar dahulu ke pasaran.

Cerita ini juga mempunyai pace yang pantas dan berstruktur 'cat and mouse'. Selalunya kita disajikan dengan cerita thriller yang ditunjangi oleh watak utama lelaki -hero tetapi dalam cerita ini saya mengangkat seorang gadis biasa untuk menjadi tunjang belakang ceritanya.

Harapan saya, agar novel ini memberi semangat kepada gadis-gadis atau wanita di luar sana untuk terus berjuang apabila dilanda musibah dan tidak cepat mengalah. Sepatah ayat di dalam novel itu ada menyebut, negara tidak akan hilang selagi ada rakyat yang taat setia.

Saya percaya keamanan dan kedaulatan negara adalah tanggungjawab bersama, tidak kira gender, bangsa dan usia. Saya menyatukan semuanya di dalam novel ini dengan harapan agar kita semua menyayangi negara kita yang cuma satu ini.

Blurb Janji Julia:

Pada tahun 2050, Malaysia telah dilanda wabak yang disebabkan oleh virus Rhyto F99. Wabak ini membunuh hampir kesemua rakyat negara ini dan melumpuhkan sistem ekonomi dan pertahanan negara.

Dalam keadaan yang semakin genting akibat ancaman daripada puak pemberontak No-Mondus yang cuba mengambil alih negara, Julia, seorang pelajar jurusan Farmakognosi telah berjanji kepada sahabat baiknya, Mimi untuk menghantarnya pulang ke pangkuan keluarga dengan selamat.

Di Lebuh Raya Utara-Selatan, kereta mereka diserang hendap oleh pasukan No-Mondus. Lebuh raya bertukar menjadi sungai darah dan Julia telah membawa Mimi lari ke dalam ladang kelapa sawit.

Mampukah Julia dan Mimi mencari jalan pulang?

Siapakah Dr Idzham dan Dr Simon yang mereka temui di dalam hutan itu?

Bermula esok dan seterusnya saya akan menyiarkan Teaser Janji Julia di sini.
Terima kasih yang tidak terhingga kepada anda yang menyokong Janji Julia selama ini.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.